LCHF, PALEO, RECEPT

Kärleks-bollar

DSC_0491_S

God morgon!

På söndagar börjar jag alltid dagen med att köra ett träningspass innan frukost. Det blir ett 30-40 minuters pass med rätt hög intensitet. Efter träningen är det normalt äggröra med smör som gäller till frukost och lite senare ett par små koppar bryggkaffe.

Eftersom det är Alla Hjärtans dag idag ska jag fixa en specialfrukost. Kika in på Instagram så ser ni vad ;)

Vill du smöra lite extra idag och bjuda på något gott till kaffet så kommer här min variant på vanliga kokosbollar, fast de är något ljusare i färgen eftersom jag inte har i så mycket kakao. Precis som vanliga kokosbollar får de smak av lite snabbkaffe. Enkelt och snabbt att slänga ihop till dagens 11-kaffe :)

Dessa är helt utan sötning. Vill du kan du tillsätta en matsked sukrin strö.

RECEPT (ca 5-10 stycken beroende på storleken)
100 gram smör
1 dl riven kokos
lite kokos att rulla bollarna i (ca 0,5 dl)
1 tesked raw kakaopulver
1,5 matsked kallt snabbkaffe (valfri styrka men jag gör mitt starkt!)

Ta fram smöret och lägg i en liten bunke. Tillsätt övriga ingredienser. Låt smöret bli rumsvarmt och gegga sedan ihop allt. Gör bollar och rulla lite i handen, rulla sedan i kokos som du lagt på ett litet fat. Sätt in i kylskåpet och låt bollarna stelna innan du äter dem.

Tips: har du små pepparkaksformar som är hjärtformade kan du pressa ut geggan i dem, låta dem stelna, ta bort formarna försiktigt och sedan hälla över kokos.

En reaktion till “Kärleks-bollar”

Vill du skriva något till mig eller andra läsare gör du det här. Tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.