HÄLSA, TRÄNING

Träna hemma – bra eller dåligt?

God morgon!

Jag ska strax köra ett träningspass här hemma och tänkte därför skriva lite om träning idag.

Som ni kanske vet tränar jag sedan ett par år tillbaks uteslutande hemma. Jag skippar helt enkelt allt vad gym heter och kör lite olika övningar hemma istället. Förutom ett par yogapass i veckan så blir det ett par pass där jag blandar övningar med pilatesboll, konditionsövningar (typ squats, jumping jacks och burpies mm) och ett antal övningar med fria vikter.

Jag tycker det är tidseffektivt och stressfritt att träna hemma eftersom jag kan göra det när jag vill och hur ofta jag vill. Mitt problem är kanske lite omvänt vad problemet brukar vara. Istället för att dra sig för att träna så blir det snarare så att jag kanske tränar för ofta. Det blir någon slags träning varje dag.

Helt enkelt för att jag tycker det är kul och för att jag mår bra av det. Men, kanske skulle jag tagga ner lite och inte träna varje dag. Men, det blir liksom så enkelt att köra ett pass när man inte behöver ta sig någon stans.

Hur tränar du? Funkar hemma träning eller behöver du ett gym att gå till för att hålla motivationen uppe? Är det fler än jag som har svårt att ha riktiga slappar-dagar utan fysisk aktivitet? Behöver kroppen det eller kan en slappardag vara dagar då man yogar eller går långa promenader?

Dela gärna med dig av dina tankar genom att lämna en kommentar nedan :)

Vill du skriva något till mig eller andra läsare gör du det här. Tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.