HÄLSA, LIVET, TRÄNING

Byter träningsmiljö :)

God morgon! Har du haft en bra helg? Vi var ner en sväng till Halmstad och nattade över :) Kika in senare i veckan för ett litet inlägg om det.

Nu när det är varmt och ljust ute så känns det ju så där att vara inne och träna. Just nu satsar jag på att försöka vara ute så mycket som möjligt. Därför byter jag miljö för träningen och kör ett nytt upplägg.

Istället för mina vanliga konditions-, styrka- och balanspass inomhus kör jag nu istället 1 timmes promenad om dagen och vissa dagar kör jag intervallpass (ok, än så länge har jag bara kört två sådana pass, men jag tyckte det var riktigt kul så jag ska fortsätta med det ett tag framöver. ser fram emot ett pass ikväll!). Intervallpassen jag kör utformar jag som så att jag går raskt, sedan springer jag snabbt en liten stund så snabbt jag orkar, sedan går jag raskt igen tills flåset börjar minska, sedan springer jag snabbt igen och så vidare. Totalt håller jag på i cirka 60 minuter, vilket känns riktigt bra. Jag gillar ju inte att springa längre sträckor, så att köra intervaller känns optimalt för mig och med detta upplägg får jag dessutom fullt flås under längre tid än om jag är ute och springer (eftersom jag inte orkar springa så himla länge). Win-win helt klart!

Yogapassen kör jag dock fortfarande inomhus, men jag kanske skulle testa göra det ute också… vad tycker ni?

I övrigt så försöker jag bada i havet som ofta jag kan. På helgerna blir det alltid morgondopp. Förra helgen badade vi på morgonen fast det blåste som satan, var grymt högt vatten och en hel del vågor. Behöver jag poängtera att frukostkaffet och morgonfikat smakade ännu godare än vanligt? ;)

Hur tränar du på sommaren och semestern?

Vill du skriva något till mig eller andra läsare gör du det här. Tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.