TRÄNING

Sommarträning – så här gör jag

Hej på er!

För ett par veckor sedan skrev jag lite kort om att jag har börjat köra lite intervallträning. Jag har faktiskt hållit igång med det upplägget, bortsett från en veckas uppehåll när jag var i Grekland, och det känns riktigt kul!

Jag kör två pass i veckan och håller på en timma varje gång. Jag gillar ju inte att springa långt, dels för att det är tråkigt och dels för att det är jobbigt. Men, när jag kör intervaller tycker jag det är riktigt kul! På en timma tar jag mig nästan 9 kilometer och min snittfart är runt 7 minuter. Jag tycker det är riktigt bra för att vara mig ;)

Mitt mål är att hinna 1 mil på 1 timma. Det vore kul :) Min plan är att fortsätta med intervallträningen så länge det går, det vill säga så länge vädret tillåter. Sedan kan man köra intervaller någon gång lite då och då och i övrigt köra inomhusträning som jag brukar :)

Förutom intervallträningen kör jag ett antal yogapass i veckan, Det är så skönt och något som jag verkligen saknar när jag inte gör det. Man märker snabbt hur mycket smidigare man håller sig när man yogar än när man inte gör det. Alltid lite stelt efter ett uppehåll.

Nu på sommaren har det blivit en del lägre cykelturer, långa promenader och morgondopp varje morgon. I helgen blåste det som attans här och vi passade på att ta ett vindsurfingpass i lördags. Det var så himla kul och det gick så himla bra :) Bra vind var det så det gick fort som satan! Vi höll på i typ tre timmar, så igår var jag rätt mör. Jag har börjat lära mig göra vattenstarter, kul med lite framsteg! Efter passet tog vi en kopp kaffe och ett par kokta ägg efter att vi riggat av. Sedan blev det en rejäl middag när vi kom hem.

I söndags var jag dessutom ute och sprang min intervall-runda… segt men jag tog mig runt på samma tid och längd som jag brukar. Behöver jag tillägga att jag var seg i kroppen igår? ;)

 

Vill du skriva något till mig eller andra läsare gör du det här. Tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.