HÄLSA, INFORMATION, LCHF

Smart matlagningstips!

DSC_0846_s_text

Ett bra och enkelt sätt att tillaga grönsaker på är att ångkoka dem. Jag har en kastrull med en ångkoksinsats som är kanonbra! Min tror jag är köpt på IKEA för ett par hundralappar. När du inte använder ånginsatsen kan du alltid använda grytan till annan matlagning.

Jag ångkokar alltid mina grönsaker när jag ska göra mos på tex broccoli, blomkål, rotselleri eller någon blandning av dessa. Det går snabbt att ångkoka så ångkokning kan även vara smart för dig som har ont om tid :) Dessutom är ångkokning ett skonsamt tillagningssätt som bevarar nyttigheterna i det du ångkokar.

Här på bilden ovan ångkokade jag blomkål och broccoli som jag skulle göra mos av och servera till lammlägg. Många grytor på gång samtidigt! Ångkokade grönsaker, långkok lammlägg, smör- och vitlöksstekta morötter samt lite skysås. Gott-i-gott blev det! :)

Vill du skriva något till mig eller andra läsare gör du det här. Tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.